جک پالت چیست؟ و برای چه کاری استفاده می شود؟

?What is a Pallet Jack? And what is Pallet Jack used for

جک های پالت دستی ابتدایی ترین نوع لیفتراک هستند و به طور خاص برای حمل و نقل افقی ساخته شده اند. از آن ها برای حمل پالت های چوبی در انبارها استفاده می شود، بدون اینکه فشاری بر شخصی که آن ها را بالا یا پایین می برد، وارد کند. در واقع، جک پالت یک کاربرد متداول برای جابجایی بارها از ایستگاه بارگیری به قفسه های پالت است.

جک پالت چیست؟

نحوه استفاده از جک پالت

  1.  پشت جک پالت بایستید و هر دو دست را روی اهرم قرار دهید.
  2.  اهرم را به سمت پایین پمپ کنید تا شاخک ها از روی زمین بلند شوند (مشابه نحوه عملکرد جک ماشین).
  3.  ماشه روی دسته را فشار دهید تا شاخک ها به سطح زمین برگردند.
  4.  شاخک ها را زیر یک پالت بلغزانید و از اهرم برای بلند کردن پالت استفاده کنید و آزادانه به اطراف حرکت کنید.

رایج ترین کاربردهای جک پالت:

  •  جابجایی بارها در فواصل کوتاه (به عنوان مثال، انتقال پالت ها از انبار به قفسه فروشگاه مواد غذایی)
  •  آماده سازی سفارشات برای حمل و نقل در ایستگاه های بارانداز در یک انبار یا خارج از آن

جک پالت چیست؟

انواع جک پالت

جک پالت در انواع گوناگون به صورت الکتریکی و دستی موجود است.

  • جک‌ های پالت دستی: کامیون های پالت دستی جهت بلند کردن پالت‌ ها از فنر استفاده می کنند و می توانند، تا 6 اینچ از سطح زمین حرکت نمایند.
  • جک‌ های پالت الکتریکی: پالت ‌کامیون‌ های باتری‌ دار که در دو مدل واکی و پایان سوار عرضه می‌ شوند. آن ها معمولاً از ظرفیت بالابر 4500 پوند تجاوز نمی کنند. و بارها را حداکثر 6 اینچ از زمین بلند می کنند.

جک پالت چیست؟

تفاوت بین جک پالت و لیفتراک

لیفتراک ها نسب به جک پالتها اندازه بزرگتری دارند، همین طور قابلیت های بارگیری و جابجایی بیشتری نسبت به جک های پالت دارند. به دلیل قابلیت گسترش عمودی از آن ها برای جمع آوری و بازیابی بارهای سنگین استفاده می شود.

جک پالت دستی چگونه کار می کند؟

جک پالت دستی یک دسته به همراه یک اهرم دارد. شاخک ها را زیر پالت بلغزانید و دسته آن را به سمت بالا و پایین تکان دهید تا شاخک ها از روی زمین برداشته شوند. پالت را به سمتی که می خواهید، فشار دهید و اهرم را به سمت پایین قرار دهید تا شاخک ها به سمت زمین برگردانده شوند. در این مرحله جک پالت را جدا نمایید.

هزینه جک پالت دستی چقدر است؟

قیمت کامیون های پالت دستی بین 199 تا 599 دلار است. این کامیون ها معمولاً دارای طول دوشاخ 48 اینچ و عرض 21-27 اینچ برای هر دو شاخ هستند.

جک پالت چیست؟

آیا جک های پالت دستی ترمز دارند؟

خیر، جک های پالت دستی ترمز ندارند. اپراتورها باید با سرعت کمتری آن را کنترل کنند تا از تصادف جلوگیری شود.

آیا همه جک های پالت یکسان هستند؟

همه جک های پالت یکسان نیستند. جک پالتها ابزاری است که برای بلند کردن و جابجایی پالت ها در انبار استفاده می شود. انواع مختلف این محصول کاربردی برای صنایع و کاربردهای مختلف موجود است.

*************************

جک پالت چیست؟ ابزاری است که برای جابه جایی ، حمل و نقل ، بلند کردن ابزار های گوناگون در مکان های مختلف (مکان هایی جهت جابه جایی وسایل مورد نیاز) نظیر انبار ، کارخانه ، سردخانه و مکان های دیگر استفاده می گردد. نام های دیگری که برای این دستگاه استفاده می شود عبارتند از Pullet Truck ، پالت تراک ، لیفتراک دستی ، Pullet Jack . این محصول پر کاربرد بسته به موارد مورد نیاز آن انواع متفاوتی نیز دارد که بر اساس میزان کارآمدی از هر کدام از انواع لیفتراک و جک پالت ها استفاده می شود.

********************

شرکت لیفت گستر آسیا با سالها تجربه موفق در زمینه فروش، تعمیرات و خدمات گسترده در زمینه ماشین های لیفتراک و قطعات آن، همچنین قیمت انواع لیفتراک، آماده ارائه خدمات به شما میباشد.

برای مشاوره میتوانید با شماره های 44793001-2 (021) – 44789145 (021) تماس حاصل فرمایید یا از طریق لینک ارتباط با ما برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان اقدام بفرمایید