بررسی دقیق و آموزش اینکه چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

?How to charge the forklift battery

هنگامی که برای اولین بار یاد می گیرید، چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم، پیروی از یک فرآیند استاندارد برای اطمینان از حمل و نگهداری مناسب الزامی است. باتری لیفتراک برقی با باتری های اسید سرب استاندارد متفاوت است و نیازهای سرویس دهی متفاوتی دارد. این باتری های لیفتراک برقی سنگین در صورتی که به درستی و به صورت منظم از آن ها مراقبت شود، می‌توانند، چندین سال دوام بیاورند.

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

رسیدگی و مراقبت مناسب

جهت استفاده صحیح از لیفتراک ها و به منظور جلوگیری از آسیب، حمل و نقل مناسب باتری های لیفتراک الکتریکی بسیار مهم است. در زیر به برخی نکات که در زمان شارژ لیفتراک باید رعایت نمایید، آورده شده است:

  • باتری های کامیون بسیار سنگین هستند، هیچ گاه نباید سعی نمایید به تنهایی با این باتری ها کار کنید.
  • هنگام شارژ باتری لیفتراک حتما لباس مناسب بپوشید و همیشه از کفش های فولادی، عینک ایمنی و دستکش استفاده نمایید.
  • قبل از کار با باتری حتما تمام جواهرات خود را درآوردید.
  • در صورت احتمال تماس تصادفی قسمتی از بدن با اسید باتری، اطمینان حاصل کنید که محل کار شما مجهز به ایستگاه های شستشو می باشد.
چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

نحوه شارژ باتری لیفتراک

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟ شارژ باتری لیفتراک برقی در زمان مناسب بسیار مهم است. اگرچه ممکن است، شارژ کردن باتری آسان به نظر برسد اما باید باتری را در زمان های خاص و تا درجه مشخص شده شارژ کنید. مهم است که باتری لیفتراک برقی را فقط زمانی شارژ کنید که شارژ آن کمتر از 30٪ شده باشد، همچنین مطمئن شوید که از شارژ بیش از حد یا کم شارژ کردن باتری خودداری کنید زیرا این کار می تواند، طول عمر باتری را کاهش دهد.

دستورالعمل های مهم هنگام شارژ باتری لیفتراک برقی:

برای پاسخ به این سوال که چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟ بهتر است با دقت طبق دستورالعمل های ذیل اقدام کنیم.

  • شارژر باید با باتری مطابقت داشته باشد، به عبارت دیگر باید ولتاژ خروجی صحیحی داشته باشد. همچنین مهم است که رتبه آمپر ساعت در 10٪ از رتبه AH باتری باشد.
  • کابل های شارژر باید در شرایط کار مناسب باشند. برای اتصال مناسب، کانکتورها نباید آسیب ببینند یا ترک بخورند.
  • اگر باتری بیش از سیصد بار در سال برای پنج سال متوالی شارژ شود، اکثر گارانتی های آن باطل می شوند. مراقب باشید که باتری را بیش از حد شارژ نکنید زیرا این کار می تواند، عمر آن را کاهش دهد.
  • زمان شارژ کافی را در نظر بگیرید. یک شارژ کامل هشت ساعته، اسید را به درستی در سراسر باتری توزیع می کند.
  • شارژ باتری را به صورت دوره های منظم انجام دهید. این چرخه شارژ طولانی تر که یک بار در هفته انجام می شود، غلظت اسید را دوباره متعادل می کند.
  • پس از شارژ شدن باتری، ترجیحاً پس از خنک شدن، آب را به باتری اضافه کنید
چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

نگهداری صحیح از باتری لیفتراک

باتری های لیفتراک برقی را همیشه در دمای مطمئن نگهداری کنید. برای افزایش عمر باتری سعی کنید، دمای ذخیره سازی باتری را کمتر از 113 درجه فارنهایت نگه دارید. باتری ها باید مرتباً یکسان سازی شوند تا از لایه بندی که لایه ای از اسید سولفوریک در داخل سلول های باتری است، جلوگیری شود. هنگامی که اسید باتری در انتهای سلول متمرکزتر می شود، این کار باعث می شود، اسید و آب طبقه بندی شوند و قادر به نگه داشتن شارژ نباشند. در نهایت، سطح مایعات را هر پنج بار شارژ کنید تا مطمئن شوید، باتری لیفتراک برقی دارای مقدار مناسب آب است.

در پاسخ به سوال چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟ باید گفت شارژ باتری لیفتراک برقی پیچیده نیست. این کار فقط به اقدامات احتیاطی ایمنی و یک فرآیند منظم نیاز دارد. از آنجایی که باتری های لیفتراک برقی با باتری های سربی استاندارد متفاوت است، نیاز های تعمیر و نگهداری آن نیز متفاوت است. با استفاده ایمن از دستورالعمل های سازنده و انجام تعمیر و نگهداری معمول، می توانید، باتری خود را به درستی شارژ کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

**************

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟ (نکات امنیتی شارژ باطری)

برای اینکه بدانیم چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم ابتدا باید بدانیم که با تغییر شکل لیفتراک ها از IC (احتراق داخلی) به لیفتراک های برقی، چالش نگه داری این دستگاه نیز بیشتر شده است. این مقاله به صورت مرحله ای و دقیق شارژ و نگه داری باطری انواع لیفتراک را توضیح می دهد.

باطری لیفتراک

چگونه باتری لیفتراک را شارژ کنیم؟

  1. مطمئن شوید که شارژر مورد استفاده با باتری شما فیکس باشد. این بدان معناست که شارژر ولتاژ خروجی (۲۴ ولت، ۳۶ ولت، ۴۸ ولت و …) درستی داشته باشد. همچنین خروچی آمپر شارژر با باتری آن همسان باشد.
  2. مطمئن شوید که کابل شارژر آسیب ندیده باشد و یا داغ نشده باشد. اتصال دهنده باید در شرایط مناسبی باشد و نباید آسیب دیده و یا شکسته شده باشد. همچنین این کابل نباید سوخته شده و یا حفره حفره باشد. باطری های لیفتراک بعد از اینکه کامل شارژ می شوند نیاز به آب دارد. این آب باید مقطر باشد و عاری از مواد سنگین معدنی باشد. دقت کنید که نباید آن را با آب پر کنید ویا درون باطری خالی آب بریزید.
  3. در ضمانت نامه دستگاه سیستم آبیاری آن را چک کنید. تولیدکنندگان باطری لیفتراک، سیستم آب باطری شما را چک خواهند کرد. اما خودتان نیز به آن توجه کنید.
  4. باطری لیفتراک خود را بیش از ۳۰۰ بار در سال شارژ نکنید.
  5. به باتری اجازه دهید تا به مدت ۸ ساعت شارژ کامل شود. این کار باعث می شود الکترولیتهای باطری با آن ترکیب شوند و باتری را در حالت اجرا و بهینه نگه دارند. شارژ کردن باطری باعث می شود اکسیژن و هیدروژن تولید شود در نتیجه هیچ گاه باطری را با شعله های آتش کنترل نکنید. در کنار باطری سیگار نکشید و آن را در مکان تهویه دار و بزرگ چک کنید.
  6. باطری لیفتراک خود را در هفته یکبار شارژ کنید. این یک چرخه ی طولانی است و بهتر است در پایان هر هفته انجام شود.

 

***************

شرکت لیفت گستر آسیا با سالها تجربه موفق در زمینه فروش، تعمیرات و خدمات گسترده در زمینه ماشین های لیفتراک و قطعات آن آماده ارائه خدمات به شما میباشد.

برای مشاوره میتوانید با شماره های 44793001-2 (021) – 44789145 (021) تماس حاصل فرمایید یا از طریق لینک ارتباط با ما برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان اقدام بفرمایید.